Khamis, 7 April 2011

CINTA YANG DATANG, CINTA YANG PERGI

Aku hanya berlagak gembira sedangkan aku sangat KECEWA.
Ahh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hidup ini memang tak indah kalau kita tak mampu nak mengindahkannya.
Manis, pahit, masin, tawar, masam tu rencah dalam kehidupan yang patut kita tempuh.
Kalau sentiasa Manis kang dapat kencing manis.
Kalau sentiasa masin kang dapat darah tinggi.
Begitulah hidup. Kita kena rencahkan hidup kita dengan perasa.
Cinta.
Sungguh Subjektif.
Kalau nak cerita pasal bab cinta nie memang tak habis 3 hari 3 malam.
Kalau nak diikutkan cinta tu boleh diklasifikasikan sebagai cinta kepada ALLAH, RASULLAH SAW & SAHABAT, IBU BAPA, ADIK BERADIK, SEDARA MARA, KAWAN-KAWAN & paling utama untuk remaja macam aku ni CINTA kepada KEKASIH HATI.
Tetapi....
adakah aku memiliki kekasih hati???
jawapannya......
TIDAK ADA.
Mungkin aku tak cari atau aku yang tak laku di pasaran. ~ hahahahaa
Tipulah kalau aku tak pernah rasa nak BERCINTA.
Lumrah manusia nak disayangi.
Namun, apakan daya......
bila diri ini menyukai yang disukai tidak membalasnya.
selalunya begitulah kisah cinta aku.
SENTIASA BERTEPUK SEBELAH TANGAN.
Kadang-kadang aku tanya jugak kat diri sendiri, " adakah diri aku tak cukup cantik di mata seorang lelaki? adakah aku terlalu buruk? adakah aku terlalu gemuk? "
Persoalan itu sering aku ajukan pada diriku.
Huh!!!!!!!!
Biarlah..
Aku kena positif.
Mungkin belum sampai jodohku.
Sekarang hatiku sedang berbunga untuk menyukai seseorang.
Matanya sepet seperti aku.
hahaha~ memang sekarang aku memang tangkap suka HABIS dengan si HB ( nama samaran yang diberi )
Apa pun aku tak akan terbuai dengan perasaan aku.
Ada yang lebih penting yang perlu aku FOKUS selain daripada tangkap cintan dengan HB.
OH biarlah cinta datang, biarlah cinta pergi.
Yang kekal abadi hanya cinta ALLAH.
Cinta sejati akan datang bila tiba masanya.
Insyaallah :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan